Életmódbeli ajánlások

Bizonyítékokkal alátámasztott tény, hogy enyhe fokú testsúlycsökkenés is hatékonyan javítja az alvási apnoét, valamint csökkentheti a horkolási intenzitást is. Betegeink részére szükség esetén dietetikus konzultációt biztosítunk testsúlyuk hatékony csökkentése érdekében.


Néhány jó tanács az egészséges, jó minőségű éjszakai alvás érdekében (a stanford.edu alapján)


1. Csak akkor aludjon, ha valóban álmos: redukálja az éberen ágyban töltött időt.

2. Ha 20 percen belül nem tud elaludni, üljön fel, és lehetőleg sötétben maradva gondoljon valami unalmas, monoton dologra, vagy számoljon száztól visszafelé, amíg el nem álmosodik. A fény aktiválja az agyat, lámpát gyújtva felélénkülhet.

3. Ne aludjon napközben, hogy kellően elfáradjon, mire az ágyba jut. Ha mégis hozzászokott, és kívánja az alvást, egy óránál ne legyen hosszabb a délutáni szieszta, és lehetőleg 15 óra előtt érjen véget.



4. Minden nap ugyanabban az időben próbáljon lefeküdni és felébredni, ezzel segít az egészséges alvásciklusok kialakításában.

5. Lefekvés előtt négy órával már ne végezzen aktív testedzést. A sport kifejezetten ajánlott a jó minőségű alváshoz, de inkább reggel vagy délután javasolt, este végezve szintén túlzott élénkséget okozhat.

6. Alakítson ki rituálékat az alvásához, hogy a teste már előre tudja, hogy itt az alvás ideje: hallgasson nyugtató zenét, olvasson valami kellemes könyvet, igyon egy csésze koffeinmentes teát, végezzen relaxáló légzőgyakorlatokat.




7. Jól átszellőztetett szobában feküdjön le.

8. Koffeint, nikotint, alkoholt lehetőleg már ne fogyasszon lefekvés előtt 4 órával.

9. Könnyű vacsorát fogyasszon, de éhesen se feküdjön le.

10. Lefekvés előtt 90 perccel vegyen egy meleg fürdőt.

 

 

A testsúly kontrollja, illetve életmódbeli változtatások bizonyítékokon alapuló módon javítják az alvás- és életminőséget. Az alvásfüggő légzészavarok esetén a testsúly optimalizálása különösen fontos. A Medios Orvosi Központban nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy pácienseinket segítsük a súlycsökkentő, életmódváltó tevékenységükben. Nagy örömünkre szolgál, hogy együtt dolgozhatunk MacPherson Éva dietetikus, táplálkozási és életmód tanácsadóval, akinek szakértelmével pácienseink fogyása garantált. Bejelentkezés dietetikai és életmód konzultációra: +36705923515 vagy rendelőnkben: +36302620307
Airmid nyomában blog